Zkušenost ukazuje, že příprava TPHV/HTP musí být jedním se souběžných kroku při stavbě HSA. Správná volba periody, homologace a dobových úprav, je zásadní faktor ovlivňující náklady na stavbu historického sportovního vozidla a jeho souvisejících sportovních úspěchů. V následující sekci se Vám pokusíme na několika příkladech ukázat, v jakých variantách se dají TPHV/HTP vyplnit a jaké to může mít výhody a nevýhody.

 

Pro vzorová TPHV byly vybrány vozy homologované v sedmdesátých a osmdesátých letech, kdy vždy v průběhu desetiletí docházelo v předpisech k zásadním technickým omezením a nebo drobným uvolněním tech. předpisů.

 

Vzorová TPHV budou předvyplněna pro všechy periody FIA, v kterých může být vůz použit. Pokud je ale např. více možností použití převodových stupňů z homologačního listu, nebo doložitelně použitých v periodě, vyplňte údaje týkající se Vašeho vozu.

 

TPHV

Škoda 130LR

Vzor TPHV pro Vozidlo Škoda 130 LR / Skupina B / číslo homologace B 269 / Varianta : J2 (pdf)

Škoda 130LR / hom.č. B – 269 : poznámky k vzorovému TPHV

  • pro vozidlo postavené podle „evoluce“ 03–01 ES , je vždy nutné podle předpisů FIA využít ES variantu kompletně, bez vynechání jakékoliv modifikace, nebo dílu!
  • všechny vozy sk. B musí být podle Přílohy K-FIA zařazeny jako upravené GT vozy, tedy vždy „GTS“
  • fotografie vozu viz text k vzorovému TPHV pro Lada-VFTS (platí i pro foto změny karoserie atd.)
  • ve výčtu využitých rozšíření homologačního listu je vždy nutné uvést 04-01 ER, protože ERRATA (oprava) s okamžitou platností opravuje a nahrazuje původní údaje v homologačním listu
  • převodové poměry vyznačené ve vzorovém TPHV jsou pouze orientační, vyplňte vždy skutečně použité převodové poměry, ale vždy v souladu s homologačním listem

Poznámky k provedení vozidla ve vztahu k homologačnímu listu:

jako „domácí“ vůz, je Š130LR více pod drobnohledem technických a testovacích komisařů, proto je nutné sledovat vydané Technické informace FAS-AČR, upřesňující některé sporné úpravy vozů, jako výfukové potrubí, typy hlav motoru apod.

Příklady sporných úprav jsou například:
  • zavaření nalévacího otvoru ventilového víka (bohužel některé tovární vozy takto jezdily)
  • nýtované zasklení polykarbonátem vs. hom. list se zasklením do gumy ( nýtování používal J.Sedlář a některé tovární vozy)
  • zapuštění palivové (alu) nádrže HEIGO do podlahy kufru bylo zakázáno již aktuální době provozování vozu, ale vzhledem k fotografii v hom. listu je dnes zapuštění nádrže testovacími komisaři tolerováno.

 

 

LADA VFTS

Vzor TPHV pro Vozidlo Lada VFTS / Skupina B / číslo homologace B 222 / Varianta : J1 (pdf)

Vzor TPHV pro Vozidlo Lada VFTS / Skupina B / číslo homologace B 222 / Varianta : J2 (pdf)

Lada – VFTS / hom.č. B – 222 : Komentář k vzorovému TPHV

  • Pokud jste se rozhodli pro „evoluční“ variantu 05/01 ET, je vždy nutné podle předpisů FIA využít ET variantu kompletně, bez vynechání jakékoliv modifikace, nebo dílu!
    Vzhledem k datování varianty ET, lze tuto použít pouze v periodě „J2“ 1986 – 1990.
  • Naopak „základní homologované provedení“ vozu lze využít jak v periodě „J1“, tak v periodě „J2“.
  • všechny vozy sk.B musí být podle Přílohy K-FIA zařazeny jako upravené GT vozy, tedy vždy „GTS“
  • přesto, že vůz je od str.2 homologačního listu pojmenován jako model VFTS-2, tak na první straně homologace a v seznamu FIA je veden jako „Lada-VFTS“ a proto je ve vzoru takto zapsán.
  • první fotografie vozu je ¾ pohled zepředu na pravou stranu vozu, druhá fotografie je ¾ pohled zezadu na levou stranu vozu. Fotografovat lehce z nadhledu pro dobrou viditelnost případných nasávacích, nebo větracích otvorů. Na obrázku nesmí být vidět žádné jiné vozidlo!
  • v případě vozu v zákl. homologaci, je ve výčtu použitých rozšíření hom .listu vždy nutné uvést i 03/01 ER , protože ERRATA (oprava) s okamžitou platností opravuje a nahrazuje původní údaje v homologačním listu.
  • fotografie vozu dokladující změny karoserie používané v periodě, zde není nutná, protože vozy sk. B nemají původními předpisy povolenu žádnou změnu karoserie. Naopak pokud budete mít vozidlo v některém původním „válečném“ zbarvení nad rámec dnešních předpisů (cigaretová reklama apod.), musíte zde dobovou fotografii vozu přiložit.
  • převodové poměry vyznačené ve vzorovém TPHV jsou pouze orientační, vyplňte vždy skutečně použité převodové poměry, ale vždy v souladu s homologačním listem.
  • rozměry a materiály kol jsou opět orientační, ale někdy může sníh překvapit i na Rallye Vltava, proto je vhodné zapsat například pro soutěžáky kola již od rozměru 5“, tedy například 5“- 9“ x 13“.

Poznámky k provedení vozidla ve vztahu k homologačnímu listu a použité variantě:

  • střešní spoiler je možné použít jen v základním homologovaném provedení vozu v periodě „J1“
    LADA VFTS Střešní spojler
  • přední spoiler je odlišný v zákl. hom. provedení a v ET variantě, pro periodu „J2“ se tedy používá spoiler dle vyobrazení evoluční varianty vozu v 05/01 ET.
    LADA VFTS Přední spojler
  • v homologačním listu je jednoznačně fotografie přístrojové desky s „úzkým“ štítem, modernější verze z vozů VAZ s „širokým“ přístrojovým štítem proto nelze akceptovat.
    LADA VFTS přístrojová deska
  • zasklení základního provedení vozu v periodě „J1“ i „J2“ vždy pouze sklo, ve variantě ET v periodě „J2“ vždy pouze bezpečnostní polykarbonát.

 

Vždy je nutné sledovat případné možné změny, umožněné národními předpisy FAS – AČR , nebo technickými komisaři všeobecně tolerované.



HTP

Oficiální FIA návod jak správně vyplnit HTP

 


Copyright 2011-2019
Jakýkoliv návrh na zlepšení nebo rozšíření stránek, prosím posílejte na info@prohistoric.cz, Budeme rádi za Vaše názory!
Počet zobrazení článků : 215193